Als je een AOV verzekering hebt, wanneer stel je die dan op de hoogte dat je iets hebt: als je je ziek meldt, of al als je weet dat je wat hebt?
ik heb een arbeidsongeschiktheidsverzekering met een risico van 30 dagen. (als zzp'er) Dus krijg pas na 30 dagen uitbetaald. De verzekering staat als slecht bekend, daar kwam ik te laat achter en kan er niet onderuit. Ik wil nog niet bij hen zelf informeren.
Ik heb pijn in mijn been, leek op hernia maar heb sinds gisteren de MRI uitslag: kanaalstenose l5 (oid, krijg de brief nog) met uitstraling naar been (tinteling, pijn, koud, doof)
Kan en mag nog wel werken, heb een afspraak met een neuroloog. Het zou kunnen dat ik geopereerd word. Wanneer meld ik dit? Nu of op het moment dat ik ga verzuimen? Navragen daar kan negatief uitpakken (ze schijnen altijd iets te vinden waardoor ze niet hoeven uit te keren) Daarom wil ik nog geen slapende honden wakker maken. Aan de andere kant ga ik de eerste 30 dagen niets ontvangen. (en net in deze periode heb ik veel werk, áls ik uitval is het wel fijn dat al verdiend te hebben. Mocht het niet gaan, dan meld ik me sowieso ziek, maar zo lang het nog gaat niet)
De site ga ik nog grondig bestuderen, maar hier ben ik nu al benieuwd naar.
Iemand ervaring of advies? (ik lees t pas donderdagavond weer ivm werk)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.