Wat kan ik als ondernemer met een product dat de klant niet ophaald of wil betalen?
Stel: Ik heb een computerbedrijf. Een klant brengt een laptop ter reparatie. In overleg met de klant vervang ik het geheugen van de laptop. Totale kosten: 100 euro inclusief onderzoekskosten van 35 euro. Klant gaat hiermee akkoord.
Ik bel de klant, vertel dat de laptop klaar is, en wat de kosten zijn. klant zegt: zoek het maar uit, ik betaal jou niks. Ik haal die laptop ook niet op.
Of: klant vindt het prima, maar na een half jaar en meerdere telefoontjes van mijn kant staat de laptop hier nog.
Oke, ik heb recht op retentie. Maar de klant wil wel/niet betalen en/ofeen half jaar later staat dezelfde laptop hier nog. Ik heb er een uur werk in zitten en het geheugen is niet meer nieuw en ondertussen veel minder waard. Hoe zit het met deze kosten? Kan ik dit terug eisen? mag ik de laptop verkopen of onderdelen daarvan?
gr en bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.