Boek uitbrengen als privépersoon en inkomsten; hoe administratief doen samen met mijn eigen bedrijf (eenmanszaak)?
Het is een beetje een rare zin/ vraag geworden, maar weet het niet zo goed anders te omschrijven. Vandaar de uitleg erbij.
Momenteel heb ik een eigen bedrijf als zelfstandig ondernemer. Hiervoor heb ik een administratie, kvk, btw nummer etc.
Nu weet ik nog niet zo lang dat ik het syndroom van Klinefelter heb, en omdat ik tegen zoveel vragen en dergelijke aanliep, die niemand als antwoord had, heb ik besloten een boek erover te schrijven. Het boek is nog niet klaar, maar ik werk al wel aan de laatste hoofdstukken. Hierbij ga ik dus langzaam maar zeker ook nadenken hoe ik het in de markt ga zetten en niet onbelangrijk; de administratie erachter. Ik ga het boek immers verkopen. Ik kan het boek, gezien het een privéproject is, niet naar mijn gevoel zetten op de balans van mijn eenmanszaak. Maar wat is de meest handige manier om de inkomsten/uitgaven van het boek, bij te houden, dan wel aan te geven qua belastingen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.