Waarom houden WSW bedrijven wel rekening met winkeliers en niet met bedrijven?
Ik erger me al een tijdje aan de schoonmakers van deze flat. Het schoonmaakbedrijf dat dit doet valt onder de Sociale werkvoorziening. En klagen heeft tot nu toe geen enkel effect gehad. Tenminste. "Als je iemand weet die het goedkoper doet?" krijg je als antwoord. Dus heb ik als fatsoenlijk burger vrijblijvende offertes aangevraagt. En wat blijkt. Bedrijf X is 4 keer zo duur als het zwaar gesubsidieerde schoonmaakbedrijf van de WSW instelling. Dus zij zitten gemakshalve op 25% van de marktprijs...
Nu weet ik dat als diezelfde WSW instelling een fietsenzaak openen dat zij zich dan aan de geldende marktprijzen moeten houden. Dat als de WSW instelling een restaurant openen dat zij zich aan reeële marktprijzen moeten houden...
Nu is bedrijf X niet mijn eigen bedrijf, maar dat van een conculega die ik gevraagd heb de prijs zo laag mogelijk te houden...
Sterker nog. Als ik met mijn bedrijf mijn diensten ga aanbieden op het prijsniveau van dat WSW schoonmaakbedrijf. Dan heb ik een heel groot probleem met de Belastingdienst, omdat het geen aannemelijke prijzen zijn...
Dus waarom moet een WSW instelling wel rekening houden met de marktprijzen van de winkelier. En niet met bedrijven?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.