Klein webdesign bureau starten, hoe en wat?
Ik ben een webdesigner die al 4 jaar ervaring heeft. Ik ben 19 jaar, ik zit nog op school en doe nog een zaterdag baantje.
Binnenkort zou ik voor me zelf willen beginnen.
Ik wil graag websites voor bedrijven gaan maken en dit kan alleen als je een Kamer van Koophandel heb en aangemeld ben bij de belastingdienst.
Ik ga er eventjes van uit dat ik ongeveer 6 website per jaar heb omdat ik nu nog op school zit. Dit is nog niet veel.
Ik heb op de website iets gelezen over boekhouding.
Dit kan je het beste doen met www.moneybird.nl denk ik.
De administratie voor de klanten hou ik bij in een excel bestand. Waardoor ik heel simpel kan zien wat ik afgesproken heb en met wie, voor de rest staan er datums in ect.
Omdat ik toch al een tijdje bezig ben met webdesign, zie ik af en toe toch webdesign bureautje, die het zelfde doen als ik. Die hebben een kamer van koophandel maar hebben nog niet zo veel websites gemaakt, hoe doen hun dat?
Mijn vraag is als ik een kamer van koophandel aanvraag en me aanmeld bij de belastingdienst, wat gebeurt er dan bijvoorbeeld met mijn studiefinanciering of mijn zorgtoeslag. Zal ik een 2de rekening openen dat ik alleen gebruik voor mijn webdesign bureau? Ik betaal dan iets van €47 euro per jaar, blijft het daarbij of moet ik nog meer betalen. Ik zou gewoon graag willen dat ik gewoon kort en simpel zie wat er allemaal bij komt kijken als ik een kamer van koophandel aanvraag, en wanneer geld ga verdienen?
succes
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.