Hoe kan ik het beste het meest positieve naar buiten komen bij een betalingsachterstand van een tussenorganisatie?
De situatie is als volgt: Via een groupbuying site heb ik mijn diensten aangeboden en zijn er verschillende vouchers gekocht door mensen. Deze mensen hebben bij de aankoop van de voucher direct betaald per Ideal en verwachten dan ook niet anders dat zij hen voucher kunnen inleveren (ze hebben er immers voor betaald). Normaliter dien ik de vouchercodes in bij de organisatie, die ze normaal gesproken binnen uiterlijk 30 dagen uitbetaald met de inhouding van de commissie die zijn krijgen volgens de overeenkomst. Echter is het al een vorige keer uitgekomen op het dubbele en a.s. zaterdag vervalt de volgende termijn van 30 dagen.
Nu is voor mijzelf de vraag hoe ik eigenlijk het beste kan gaan handelen, gezien dit eigenlijk een zakelijk geschil is tussen mijn bedrijf, en de groupbuying site. Echter heb ik wel gewerkt voor het geld en staat er nu een best fors bedrag open. Dit bedrag loopt momenteel alleen maar op omdat er nog steeds mensen beschikken over diverse vouchers. Nu heb ik eigenlijk 2 scenario's in mijn hoofd die ik evt. kan doen;
1. Per direct (vanaf 29 aug) stop op inname van vouchers, klanten melden dat de groupbuying site een betalingsachterstand heeft en adviseer contact op te nemen met hen. Aan de achterkant de Groupbuyingsite in gebreke stellen + evt. doorsturen naar een incassobureau voor de betaling van de resterende bedrag.
2. Alleen achter de schermen de groupbuying site in gebreke stellen + evt. doorsturen naar een incassobureau.
Advies graag?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.