Waarom word er altijd zo moeilijk gedaan door debiteuren en crediteuren?
Of wel: Waarom zijn leveranciers altijd van mening dat je hen ten koste van anderen als eerste moet betalen. En waarom zijn afnemers altijd van mening dat je maar moet begrijpen dat ze later betalen als het economisch wat minder gaat? (Maar dit paste niet in de vraag ruimte)
Ben nu als kleine zelfstandige aan mijn derde zomer bezig en als ondernemer ervaar ik uitgerekend in deze zomer dat klanten steeds later betalen. En dan het vrij standaard excuus: "De baas is op vakantie. ", of "De boekhouder is op vakantie." Alsof die mensen de maanden juni, juli en augustus op vakantie zijn. Dus dit zorgt wel voor wat frustraties. Terwijl het vaak maar over een paar tientjes gaat...
Aan de andere kant heb je dan de leveranciers. Die ik altijd netjes op tijd heb kunnen betalen. Tot de maand augustus tenminste...
Maar zit nu wel met het probleem dat mijn klantenbestand ver achterloopt met betalingen. En dan krijg je zo'n telefoongeit die je dan weet te vertellen dat je inmiddels achter loopt met betalingen. Want zouden ze in het verleden pas bellen na een maand of 2. Tegenwoordig is dat 15 dagen na factuurdatum...
Waarom word er altijd zo moeilijk gedaan door debiteuren en crediteuren?