Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een Vw caddy die wil ik beletteren, alleen ik wil de voorkant net als een politie auto bestickeren mag dit?

en verder de zijkanten gewoon met de Orange Fluoserende kleuren want ik vond dit een goed idee want de meeste mensen kijken in de spiegel en denke politie dus je valt dan lekker op!!

Toegevoegd na 26 minuten:
OKe duidelijk maar Als je Blauwe trepen op de motor kap vervangt door paars en ipv links recht zet mag het dan wel?? gaat Puur om de motorkap

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Dat is verboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De intellectuele eigendomsrechten op het ontwerp berusten bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Om het exclusieve gebruik van het ontwerp voor de voertuigen voor de politie te behouden, is een correcte toepassing van het ontwerp noodzakelijk. Eveneens is correcte toepassing nodig om de optimale herkenbaarheid van de politie voor de burger te vergroten. Er zit dus copyright op, en om te voorkomen dat opeens alle auto's er zomaar als politieauto uit komen te zien mag het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dan mag niet.
De strepen van hulpverleningsvoertuigen zijn beschermd.

Gebruik door derden
Bij gebruik door derden wordt handhavend opgetreden. Dit om te voorkomen dat dit duidelijk herkenbare beeldmerk gebruikt wordt door anderen waardoor de herkenbaarheid van de betrokken hulpverleningsdiensten in geding komt. Een recent voorbeeld hiervan zijn de Dierenambulances in Nederland. Te vaak gelijkt de striping en kleurstelling van de dierenambulances op die van echte ambulances. De dierenambulanceposten hebben hiervoor een ultimatum gekregen, voor het einde van 2006 moesten alle voertuigen voorzien zijn van andere striping, anders werd er verbaliserend opgetreden.

De intellectuele eigendomsrechten op het ontwerp berusten bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Om het exclusieve gebruik van het ontwerp voor de voertuigen voor de politie te behouden, is een correcte toepassing van het ontwerp noodzakelijk. Eveneens is correcte toepassing nodig om de optimale herkenbaarheid van de politie voor de burger te vergroten.

Zie links voor meer informatie hierover.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing