Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand wanneer je je als Belgische startende onderneming verplicht moet inschrijven in het Belgisch handelsregister (KBO) ?

Dus welke ondernemingen niet en welke juist wel.
Ik kan het nergens op internet vinden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vis de KvK heb ik de volgende informatie gevonden.
Ik weet niet of deze net zo uitgebreid is als die van Nederland. Er staan wel adressen bij via welke informatie gekregen kan worden. Voor zover ik het heb kunnen overzien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op hetzelfde moment als je dat in Nederland zou doen bij de KvK...

Toegevoegd na 4 minuten:
Vraag fout gelezen:

Bij de Belgische fiscus is een lijst te verkrijgen met de zogenoemde vrije beroepen. Dus dit zijn bedrijven/ondernemingen die zich niet in het handelsregister hoeven in te schrijven. Maar deze lijst is inmiddels achterhaald. Want sinds 1 juli van dit jaar moet iedere onderneming zich inschrijven in het handelsregister. Dit om te voorkomen dat er onduidelijkheid ontstaat in wat wel een vrij en wat geen vrij beroep is. Daarbij komt dat het handelsregister dient als databank...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1
Op de site van de EVD (agentschap van het ministerie van Economische Zaken), kun je informatie vinden over zakendoen in allerlei landen, zie onderstaande link voor Belgie. Je kunt hier ook je vraag stellen aan de servicedesk (rechtsboven).
(td)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor de info +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding