Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb zo slechte vis gekocht Waar kan ik daarover klagen ?Of over een zaak die xxxlarge vekoopt !Een maal thuis is het een medium maat

Verkeerde maat

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Terug gaan naar de winkel natuurlijk. Vertellen wat je dwars zit. Aangeven dat de vis niet goed/bedorven was. Kleding kun je sowieso ruilen(wettelijk binnen 8 dagen) mits het niet in de uitverkoop is gekocht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga terug naar de winkel en leg ze je klacht voor. Heel beleefd, niet gaan schelden of zo.

Meestal zijn ze dan heel coulant.

Ik heb eens een paar flessen versgeperst sap gekocht bij de AH, en meegenomen voor een lang weekeinde Duitsland. Bleek één van die flessen bedorven te zijn.

Terug in Nederland ben ik naar de AH teruggegaan. Het was inmiddels een week later, de aankoopbon had ik niet meer, en bewijs had ik natuurlijk ook niet. Ik heb gewoon gemeld dat een fles bedorven was, en gezegd dat ze dat misschien konden doorgeven aan hun kwaliteitscontroleur. Ik kreeg, tegen mijn verwachting in, gratis een vervangende fles mee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor de vis : klagen bij de zaak waar je hebt gekocht hebt, uiteraard, en als je klacht niet wordt opgelost : daar nooit meer vis kopen.
En wat de kleding betreft : passen voor je het koopt.

Op de markt zie je heel vaak spaanse / italiaanse / turkse / chinese maten, en die vallen inderdaad relatief heel erg klein uit. In winkels zie je vaak juist het omgekeerde ; vanity-sizing. Dat betekent dat ze er eigenlijk een maatje te klein op zetten om mensen hun ijdelheid te strelen. 'Kijk, ik heb maatje 36 !'- terwijl het eigenlijk 38/40 is. Dan moet je juist weer een x-je minder hebben.

In grote-maten-winkels gebruiken ze vaak weer een ander systeem ; daar lopen alleen de maten vanaf 44 op met 1-2-3-4 of M-L-XL-XXL (44 tot 58) . Daar kun je zomaar onverwacht met een flinke tent thuiskomen als je niet past.

Ofwel : koop kleren nooit op de maat ; er is geen enkel internationaal maatsysteem dat garandeerd dat de kleding die je koopt ook ongezien past. En als het al groot genoeg is, hoeft het nog niet bij jouw lichaamsvorm te passen. Klagen daarover heeft echt geen enkel nut ; dat doen we op handwerkfora al jaaaaaren, en in de regel gebruiken we daar de buste-omvang in inches om elkaar internationaal te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing