weet iemand of er over de RDM-werf ooit een gedenk- of geschiedenisboek is verschenen?
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.
Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.
Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Ondernemers. Vragen over carrière & werk, cursussen en pensioenen vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.
Een partner van mij heeft een winkel waarin hij o.a. een product verkoopt met echt bont er in. Hij heeft mij verteld dat hij het echter verkoopt als nep bont. ik dacht bij mijzelf dat hier wel juridische gevolgen achter kunnen zitten.
Ik ben voor iemand bezig een website te bouwen, nu heb ik hier niet heel veel tijd gehad. Het grootste deel van de website is al af. Er moeten nog een aantal dingen worden gedaan. Ik heb geen contract opgesteld alleen via de e-mail toegezegd dat ik de opdracht wel wou doen. De helft van de website is betaald en de desktop versie is al opgeleverd. Nu wilt deze persoon mij in gebreke stellen omdat ik mijn werk te langzaam doe. Voor mij is eer nooit een deadline geweest, en dit is ook nooit duidelijk aangegeven. Ik ben van plan om alles af te maken en op te leveren, aangezien ik mij aan mijn beloftes houd. Kan deze persoon mij in gebreke stellen of geld op mij verhalen voor de advocaat kosten?
Of moet ik die waarde ook met inkoopfacturen kunnen bewijzen? Het gaat om kinderspullen, kleertjes etc. De winst lijkt me anders erg hoog. Ga dit vanuit de bijstand opstarten. En hoe zit het als ik spullen in commissie verkoop en de opbrengst door tweeën (eigenaar spullen en ik) wordt gedeeld?
Hallo,
Ik ben als ZZP'er ingehuurd door een buitenlandse opdrachtgever die van mijn diensten gebruik wil maken. Daarbij moet ik samenwerken met een andere Nederlandse ZZP'er.
Omdat deze buitenlandse opdrachtgever zich in Europa bevindt, gaat het om een intracommunautaire dienst. Dat wil zeggen: de klant betaalt mij het tarief en zorgt in zijn eigen land voor de afwikkeling van de BTW. Net zoals ik dit in Nederland doe tijdens de eerstvolgende periodieke aangifte.
Echter vroeg ik mij af hoe ik dit het beste kan aanpakken m.b.t. de betaling van mijn samenwerkingspartner. Wanneer ik de betaling (excl. btw) mijn kant op laat komen en ik moet deze ZZP'er het tarief incl. btw betalen, loop ik inkomsten mis.
Kortom:
Bestaat er een regel waardoor ik bij intracommunautaire diensten ook mijn samenwerkingspartners zonder btw mag uitbetalen of laat ik de samenwerkingspartner 21% over zijn ex. btw-bedrag rekenen en dat (eigenlijke) incl. btw-bedrag doorgeven als excl. btw-bedrag?
Of is het simpeler om de samenwerkingspartner een eigen factuur te laten sturen? Zodat ook deze ZZP'er individueel aan de slag kan met de regeling en afhandeling rondom een intracommunautaire dienst?
Thanks.