Ik wil een Engelse opleiding doen en wil hiervoor een cursus doen, wat is een goede cursus?
Ik ben 16 jaar en zit in mijn examen jaar Havo. Ik heb een achterstand met Engels, het lijkt me wel heel gaaf om international business te gaan studeren. Hiervoor wil ik dus een cursus doen. Ik ben niet goed in het lezen en vooral luisteren in de Engelse taal. Ik kan mezelf wel redden maar lessen volgen in het Engels ben ik nog erg bang voor. Wat is een goede cursus zodat ik goed voorbereid ben om die studie te gaan volgen en goed Engels kan praten? (Een lange periode in Nederland oefenen is denk ik jet beste. Alleen lijkt mij zo’n cursus in Engeland ook erg gaaf, ik weet dan alleen niet of ik het in die tijd goed kan spreken.)
Deze cursus doe je naast je gewone school ed, zijn wel kosten aan verbonden. Je kunt ook een vervolg opleiding doen.
Daarnaast is op tv de BBC First zender kijken ook goed. Probeer eerst een serie/film te verstaan en dan evt lde ondertitles lezen. Engles pockets lezen, loop eens bij een kringloop binnen, staan er genoeg.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.