Wat is de beste weg naar een studie geneeskunde?
Na een hoop gedoe in me leven denk ik eindelijk te weten wat ik wil doen met mijn leven. Nu is het zo dat ik geen diploma heb... ik ben op het moment 21 jaar, en wil richring geneeskunde, nu weet ik dat dat een groote stap gaat worden maar niet weetende waar ik moet beginnen. Ik lees overal dat je een hbo nodig hebt maar is dat wel realistisch aangezien ik geen diploma heb?.. ik zit een beetje in de knoop met me zelf en weet dus niet waar ik moet beginnen. Welke mogelijkheden zijn er om te beginnen? Moet ik met mbo beginnen of kan ik hbo doen? Is daar een toelatings test/toets voor? Waar moet ik dat aan vragen? Als ik me nu wil inschrijven zal ik dus bij een entree opleiding moeten beginnen zo als ik het zelf zie.. maar dat zie ik niet zo zitten aangezien ik gebieg ervaring heb in het werk leven en niet 'dom' ben..
Ik hoop dat ik via deze weg meer te weten kan komen en iemand mij dat kan vertellen.
Groetjes Fabio
Misschien de vraag net verkeerd gesteld heb.. ik zou graag willen eindige als 'longarts' of iniedergeval op de long afdeling terecht willen komen.
Is deze reactie op mijn antwoord?
Je kunt ook onder antwoorden reageren. Dan krijgt de beantwoorder ook een melding. (gedoe hè?)
zelf zou ik de volgende stappen doen:
Welke hbo opleiding en waar?
Ga naar hun site: Sommige opleidingen nemen alles af op hun locatie, andere niet.
De opleiding zelf begeleidt je hierin.
Meld je inderdaad aan op studielink en laat 'opleiding' open, niet invullen dus.
Oriënteer je eerst op de opleiding.
Succes.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.