Moet een werkgever loon uitbetalen over de periode dat je in proeftijd in dienst was?
Een vriend van mij is in zijn proeftijd ontslagen, hij was in dienst vanaf 1 september 2010 tot 12 oktober 2010.
Nu wil de werkgever niet het loon uit betalen over de maand september,maar alleen over de periode 1 oktober tot 12 oktober.
Kan dat zo maar?
Toegevoegd na 47 minuten:
Nog even als toevoeging,er was eind september een arbeidsovereenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd!
Toegevoegd na 2 dagen:
Hierbij nog wat toevoegingen op mijn vraag.
Volgens mijn vriend is het zo dat er een proeftijd was overeengekomen voor 2 maanden,van 01-09-2010 tot 01-11-2010.
Tijdens de proeftijd is er een arbeidsovereenkomst gesloten op 01-10-2010 voor onbepaalde tijd.
Op 11-10-2010 is hem ontslag aangezegd dus tijdens de proeftijd maar wel met en arbeidsovereenkomst.
Mijn vriend is daar mee akkoord gegaan maar wel gevraagd om loonbetaling over de periode 01-09-2010 tot 11-10-2010,de werkgever was echter alleen bereid loon uit te betalen over de periode dat het contract had gelopen,van 01-10-2010 tot 11-10-2010 Volgens de werkgever was de periode een 'snuffel'-'proefdraai'periode.
Heb zo eens op internet zitten rondneuzen maar als ik diversen artikelen goed lees moet de werkgever wel loon uitbetalen,er is tenslotte arbeid verricht!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.