Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

customer service

ik ben een baan aangeboden op de afdeling customer service.
Ik vroeg me dus af wat dit allemaal inhoud behalve klachten behandelen en wat wordt er van je verwacht?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Tja dat ligt er aan wat het "product of dienst is die wordt geboden
klantvriendelijkheid lijkt me een must ?
en een geod voorkomen als het om een face to face contact is
aan de telefoon een goeie telefoon stem etc etc
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Alles wat met klantenservice te maken heeft.

- Vragen telefonisch alsook per mail beantwoorden van klanten.
- Klanten opbellen omtrent promoties en dergelijke.
- Nieuwe klanten aanwerven (in sommige gevallen).
- Klachtenbehandeling
- Problemen oplossen (schakel tussen technische dienst en klant).
- Afspraken plannen - indien het gaat om een bedrijf die aan huis installaties gaat uitvoeren voor klanten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat wordt er van je verwacht?

- Klantvriendelijkheid
- Stressbestendig (vooral bij drukke periodes - denk maar aan eindejaar of dergelijke).
- Geduld (voornamelijk bij moeilijke gevallen waarin je zelf soms wordt uitgescholden, omdat het bedrijf geen goede service levert).
- Flexibel (hangt van bedrijf af, soms is een klantenservice open tot 22 uur).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die werkt op een customer service is vaak het eerste aanspreekpunt voor de klant, jij zal dus op de meest uiteenlopende vragen een antwoord moeten hebben, weet je het zelf niet, dan moet jij weten wie het dan wél weet, kortom, alles om de klant tevreden te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt helemaal van de organisatie af.

Soms is het eerstelijns werk: mensen bellen het algemene nummer van de organisatie en dan krijg je vragen, klachten, opmerkingen, dingen die je zelf kunt afhandelen of die je moet doorgeven aan andere afdelingen.
Zeker als mensen ook bellen met klachten, is het soms lastig - ze zijn soms heel boos, maar: ze zijn niet boos op JOU, alleen ben jij toevallig degene die ze aan de lijn krijgen, jij bent zolang het bedrijf voor ze, dus jij krijgt alle bagger over je heen. Kwestie van mee leren omgaan: laat ze spuien, toon begrip voor de boosheid en probeer te achterhalen wat het feitelijke probleem is en of je er iets aan kunt doen, zodat de klant tevreden(er) ophangt.

Soms is het tweedelijnswerk: mensen terugbellen over dingen, waarbij je in elk geval al een beetje weet waar het over gaat, of terugbelt met een compleet antwoord.

Wat er van je wordt verwacht: dat je een goede telefoonstem hebt; dat je vriendelijk blijft (en dat is niet hetzelfde als je af laten bekken); dat een gesprek kunt sturen, zeker bij boze klanten; dat je zakelijk blijft; dat je beseft dat jij voor die klant het bedrijf/de organisatie bent; dat je mocht het eens voorkomen zo wijs bent om een collega om hulp te vragen als je er niet uitkomt.
Dat je met alle systemen leert werken (telefoon, administratie, logboeken, verkoopgegevens, wat dan ook), dat je met je collega's kunt samenwerken...

Het lijkt misschien heel veel, maar als dit werk je een beetje ligt, gaat het grootste deel vanzelf :-)

(Het valt vast niet op dat ik dit zelf erg leuk werk vind ;-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Annswers
14 jaar geleden
Haha nee hoor, mooi verwoord, herkenbaar !)
Er wordt verwacht dat je volgens de bedrijfspolicy de klanten en wat daarbij hoort correct behandelt. Als er geen duidelijk beleid is met mogelijk gevolg dat ze iemand zoeken die daar een weg in kan vinden, dan verwachten ze nog meer van jou. Vraag ernaar en vraag ook jezelf af of je hierin wilt stappen. Proberen kan geen kwaad en je leert met moeilijke situaties omgaan. Tip als je het gaat doen: 'dat vind ik vervelend voor u' kan heel veel boze mensen temperen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het met de goeie intonatie zegt wel ;-)
Belde laatst met een klantenservice omdat er erg veel was misgegaan en ik daarom géén klant meer wilde zijn.
Er werd gevraagd naar mijn verhaal en de jongen zei af en toe 'wat vervelend... jaaaa, dat begrijijijijp ik...'.
Daar word je niet blijer van ;p

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding