Wat zijn de precieze taken van een werkcoach van het UWV?
Mijn vriend zit nu een tijdje zonder werk thuis.
Hij ontvangt een ww uitkering van het uwv.
Hij heeft zich ingeschreven bij het werkbedrijf bij ons in de buurt van het uwv.
Ook heeft hij bij inschrijving een werkcoach gekregen,die deed de intake bij inschrijving.
Maar mij is niet echt duidelijk wat een werkcoach precies inhoud.
Is een werkcoach niet iemand die de werkloze hulp bied bij het vinden van (passend) werk?
Bij de werkcoach van mijn vriend heb ik duidelijk mijn bedenkingen.
Via een werkm@p kan mijn vriend communiceren met de werkcoach.De coach kan hierin zien wat de sollicitatie activiteiten zijn en je kan vragen stellen als je ergens mee zit.
Nu heeft mijn vriend een bericht gestuurd met de vraag of er mogelijkheden zijn voor een omscholing waar hij daarmee de kans op een vaste baan vergroten kan.
Maar de coach zegt dat hij daar geen recht op heeft,en hij vind het raar dat mijn vriend niet solliciteert naar een baan waar hij de meeste werkervaring in heeft (hij is straatmaker) hij wil het liefst in een andere branche aan het werk zodat hij ook in de wintermaanden werk heeft,en geen aanspraak meer hoeft te maken op een uitkering van het uwv.
Ik heb het idee dat de coach van mijn vriend niet doet waar hij voor is aangenomen,maar voor de volle 100% weet ik het niet zeker.Ik kan nergens op het internet vinden wat nou precies de taken zijn van een werkcoach van het uwv.
Wie kan mij uitleggen van zo iemand kan (moet) betekenen voor een werkzoekende
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.