Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zou een werkgever moeilijk doen over ouderschapsverlof?

Mijn werkgever doet moeilijk over ouderschapsverlof. Naast administratieve 'rompslomp', wat is zijn nadeel/probleem? We hebben geen pensioen. Dat ik terug kan m'n huidige aantal uren willen ze wel via een andere weg op papier zetten. Geen ov betekent voor mij echter wel geen WIA/WW obv huidige aantal uren, vandaar dat ik t wel wil.
Maar waarom dus zo moeilijk? Weet dat t verplicht is, maar wil t ook niet op de spits drijven.

Toegevoegd na 19 minuten:
Als je in de WW of WIA komt is je uitkering gebaseerd op je oorspronkelijk aantal uren. Vwb niet kunnen missen: t gaat om 3u per wk minder werken (21 ipv 24), heb een staffunctie geen werk dat men anders moet gaan invullen bij mijn afwezigheid. Zal eerder wat harder werken worden ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ben je minimaal een jaar in dienst?

Waar moet ik als werkgever op letten bij een ouderschapsverlof aanvraag (checklist):

•ouderschapsverlof wordt vaak aansluitend aan het zwangerschaps- en bevallingsverlof opgenomen, maar dat is niet verplicht;
•ouderschapsverlof kan worden opgenomen totdat het kind 8 jaar wordt;
•beide ouders (mannen en vrouwen) of verzorgers hebben recht op dit verlof, als zij aan de voorwaarden voldoen;
•opnemen van ouderschapsverlof mag nooit een reden zijn om een werknemer te ontslaan;
•ouderschapsverlof is in principe onbetaald verlof;
•zowel werknemers in het bedrijfsleven als bij de overheid kunnen ouderschapsverlof aanvragen.

Check de informatie die je in de bronnen vindt en praat er met je werkgever over.
Als je een staffunctie hebt, kun je misschien zelf de administratieve afhandeling regelen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat er werk blijft liggen in de tijd dat jij er niet bent en het tijd, geld en moeite kost om goede vervanging voor jou te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: