Wat zou er in Nederland gebeuren als moeders nu eens echt één maand geen werk meer zouden uitvoeren maar letterlijk thuis bij de kinderen zouden zijn?
Ik las net een stukje over de crèche, dat deze straks onbetaalbaar wordt... het overgrote deel aan reacties was dat moeders maar thuis moeten blijven.
Wat zou er in Nederland gebeuren als uit protest hierop de moeders nu eens echt één maand geen werk meer zouden uitvoeren maar letterlijk thuis bij de kinderen zouden zijn?
Is dat wel zo gunstig?
Toegevoegd na 59 minuten:
Je doet het als moeder nooit goed, als je niet werkt dan ben je een lui ding en slecht voor de maatschappij. (uitkeringstrekker kan ook nog)
Ben je hoog opgeleid dan was het zonde van je studie dat je niet werkt.
Werk je wel wel dan krijg je gezeur dat je je kinderen niet door een ander moet laten opvoeden.
Dan krijg je op je brood: ja jij wilde kinderen dan moet je er ook zelf voor zorgen!
En in mijn tijd werd altijd geroepen: een slimme meid is op haar toekomst voorbereid.
En zorg je eerst voor de kinderen en gaat daarna werken dan ben je weer te oud!
Snap jij het nog?
Toegevoegd na 11 uur:
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7686325/__Crche_wordt__onbetaalbaar___.html?p=13,1
Ik denk dat het zwaar wordt onderschat de belangrijkheid én inbreng van moeders op de werkvloer.
Dus inderdaad, als opvang veel te duur wat gaat er dan gebeuren als moeders daadwerkelijk thuis moeten zitten. En als voorbeeld was die maand (als een soort test bedoeld).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.