Wie weet een ludieke manier om jezelf aan te prijzen?
Sinds 1,5 jaar ben ik werkeloos. Dit heb ik in mijn hele carriëre nog nooit meegemaakt. Ik had altijd snel weer ander werk.
Ik solliciteer me rot, maar op de een of andere manier val ik maar niet op. Soms denk ik dat het de leeftijd is, maar dat weet je nooit zeker. De afwijzingen zijn ook erg vaag en sumier. (We geven de voorkeur aan een ander kandidaat. Iemand anders past qua profiel beter bij de functie enz. enz.)
Ik heb erg veel werkervaring in heel veel branches. Heb altijd op HBO niveau gewerkt. Personeelsfunctionaris, Re-integratiecoach, Adviseur, Teammanager enz.
Nu wil ik eens op een andere manier mijzelf aanprijzen. Wie heeft er een idee of tips?
Toegevoegd na 7 uur:
Zojuist heb ik een ludieke sollicitatie verstuurd.
Op een website van een re-integratiebureau stond een lijst met medewerkers en hun foto's erbij. De laatste kolom was leeg en er stond: "
Wordt jij onze nieuwe mensenmens collega?"
Ik heb die hele lijst gekopieerd naar mijn mailtje en heb in de lege kolom een foto van mijzelf en mijn naam geplaatst. Het zag er gelikt uit!
Heb er een korte leuke tekst bij geschreven. Nu maar hopen dat ik word uitgenodigd voor een gesprek.
Bedankt voor jullie inspirerende ideeën. Had jullie allemaal 10 punten gegund, maar helaas kan ik er maar eentje uitkiezen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.