Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is goed werknemerschap?

Wat moet een werknemer zéker doen om gewaardeerd te worden en wat kan hij of zij beter achterwege laten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Datgene doen wat je met je werknemer bent overeengekomen en als het kan een beetje meer wil je verder komen.
Als extra:
Collegiaal zijn, niet te laat komen, jonge nieuwe mensen helpen, soms koffie halen voor je collega's, niet te veel kletsen, als iets af moet zijn is het ook af, geen stemming kweken als dingen niet goed gaan en altijd achter je bedrijf blijven staan.
Als dat laatste niet meer gaat dan een andere baan zoeken.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je werk goed doen, waardoor respect wordt afgedwongen. Maar dit moet je niet over de rug van collega's doen. Je moet daarnaast ook kunnen inspireren en ook bereid zijn je collega's bij te staan cq te helpen. Je kennis met je collega's delen en jonge nieuwe collega's op weg helpen. Voor de werkgever is van belang dat het werk klaar is en hoe interesseert hem niet, maar als het puntje bij het paaltje komt vind hij het wel prettig als hij op je kan bouwen en dat als je een advies geeft je ook kan vertrouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk zijn en jezelf zijn, dus doe jezelf niet anders voor dan je bent. En uiteraard 'gewoon" je werk doen.
Beter niet doen? roddelen, vaak ziek en te laat komen, zeuren over 5 minuutjes langer doorwerken. En afhankelijk van je werk zou ik privé ook nadenken wat je doet. Daarmee bedoel ik dat het niet handig is als je bijv. politieagent bent om in je privétijd teveel te drinken en dan nog gaan autorijden. Maar das nooit slim natuurlijk, t is maar als voorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens TNO is goed werknemerschap...

• Iets extra’s doen voor de werkgever: de medewerker
doet extra dingen die bijdragen aan een goede naam van de organisatie.

• Zorgen voor de eigen inzetbaarheid: de medewerker
heeft een beeld van het werk dat hij/zij over vijf jaar wil doen.

• Zelf voorkomen van onbalans tussen werk en privé: de medewerker trekt op tijd aan de bel als hij/zij problemen heeft.

• Niet klaplopen: de medewerker schuift verantwoordelijkheden die hij/zij zou moeten nemen,
niet af op collega’s.

• Innovatief werkgedrag tonen: de medewerker weet ideeën voor vernieuwingen te vertalen in werkbare toepassingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding