Hoe vind je na een zware teleurstelling weer je motivatie terug?
Vroeger had ik de ambitie om manager te worden.
Ik ben dat na 10 jaar werken geworden en 2 jaar geweest van zo'n 15 hoger opgeleiden binnen een grote consultancy club. Ik vond het leuk, wel erg hard werken met veel stress maar het was de moeite waard door het werken met slimme mensen, de status die het gaf en de verantwoordelijkheid die het gaf.
Na een ruzie met mijn directeur, die mij niet netjes heeft behandeld ben ik daar weggegaan. Daar heb ik echt even verdriet van gehad. Ik voelde me gekwetst, het was mijn eerste echte management baan, mijn team begreep er niets van. Miste het in het begin erg.
Na een half jaar ben ik met teleurstelling voor het niet nakomen van beloftes bij een ander bedrijf ook weer weggegaan. Ik zou daar ook management verantwoordelijkheid krijgen maar die belofte werd niet nagekomen. Ik was er toen klaar mee.
Sinds die tijd voer ik freelance opdrachten uit.
Dat doe ik nu 10 jaar. Ik merk dat ik momenteel niet verder kom door de frustraties en teleurstellingen uit het verleden. Ik weet beter wat ik allemaal niet wil dan wat ik allemaal wel wil.
Hoe geef ik het verleden een plek zodat ik weer verder kan? En fris, fruitig en onbevangen tegenover de dingen sta zonder gelijk negatieve ideëen en generalisaties?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.