Zou u mensen met een functiebeperking wel of niet aannemen binnen uw bedrijf?Waarom wel of niet?
Ikzelf heb óók een (niet zichtbare?) functiebeperking,maar mijn mond op de goede plek...
Ik kan goed solliciteren, weet mezelf tijdens een gesprek eerlijk te verkopen, maar na een paar maanden wordt mijn contract niet verlengd, want ja, ze weten niet precies uit te leggen waarom, maar ... Dan doe ik het werk wel goed, maar reageer niet zoals de groep van mij verwacht. Van de sociale dienst MAG ik met solliciteren niet melden dat ik sociaal minder functioneer, maar ik ben het zat om 6 banen per jaar te hebben en steeds na enkele maanden afgewezen te worden. Niet echt goed voor je zelfvertrouwen!
een bedrijf dat het niet erg vind dat ik met de koffiepauze niet sociaal meedoe, heeft aan mij wel een goeie, want ik doe mijn werk goed, ben creatief, heb verantwoordelijkheidsgevoel, en vind het bijvoorbeeld niet erg om taken te herhalen. dus werkgevers, personeelsmanagers, en iedereen die met sollicitanten te maken heeft: graag op deze vraag antwoorden!
kortzichtige conclusie. Dat je niet het ene moment het niet hebt en 5 jaar later wel, dat klopt. Maar dat ze het toen net herkenden en nu wel, klopt wel. Dat rapport, naar aanleiding van mijn duidelijk geformuleerde vraag: hoe komt het dat ik wel contacten leg maar geen contacten houdt werkt dus nu tegen me.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.