Is mijn (ex-)werkgever er aan gehouden dat hij mij na drie jaar weer in dienst neemt?
Bijna drie jaar geleden moest ik mijn beveiligingsdiploma halen voor een bedrijf waar ik voor werkte. Voorwaarde was dat ik deze binnen een jaar moest halen. Anders mocht ik mijn functie niet meer uitvoeren. Helaas is dit niet gelukt wegens priveomstandigheden en een studie dat ook veel tijd vergde.
Toen mijn contract afliep werd ik door mijn manager en door zijn secretaresse uitgenodigd voor een gesprek. Ik had aangegeven dat ik op dat moment in een vervelende situatie verkeerde wegens priveomstandigheden.
Tijdens het gesprek werd er gespeculeerd hoe het "probleem" opgelost kon worden. Uiteindelijk meldden beiden dat ze mij graag weer in dienst wilden nemen, op voorwaarde dat ik dus die diploma zou halen. Ik vond het positief om te horen, dat ik aangaf dat ik het zal afmaken waar ik aan begonnen was.
Helaas is het zo dat mijn theoriecertificaten na drie jaar verlopen. Dat is dus medio oktober 2010. Dat betekent dat ik dus als een speer mijn praktijkexamen moet afleggen. Alleen vroeg ik mij wel af of "mijn werkgever" zich aan zijn woord dient te houden wat hij mij drie jaar geleden heeft toegezegd. Het staat nl. zwart op wit dat een ieder die in dienst treedt en niet in het bezit is van een beveiligingsdiploma, deze binnen een jaar dient te behalen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.