Mag mijn baas mijn aangevraagde vrije dagen afwijzen omdat niemand mijn werk kan overnemen?
Binnen mijn bedrijf heb ik een functie waarvan ik het enige personeel ben. Er is niemand die mijn werk volledig kan overnemen, misschien een heel klein gedeelte van mijn werk is te doen. Maar ook niet meer dan dat. Een maand geleden heb ik twee weken vrij gevraagd maar, werden deze dagen afgwezen. De reden was dat we in een drukke periode zitten waarin twee weken vrij nemen een te lange duur is. Ik was hier toen zonder gedoe mee akkoord gegaan.
Nou heb ik paar weken terug opnieuw vrije dagen aangevraagd voor de duur van twee weken. Heb er nog geen reactie op gekregen. Alleen nu is het juist nog drukker dan een maand geleden. Mijn werk heeft al laten weten dat ze opzoek zijn naar een nieuwe medewerker omdat, het voor mij allemaal te veel is en ook dan efficiënter werken is. Oftewel, een betere werkverdeling.
Maar tot er nog niemand anders is aangenomen zijn ze volledig afhankelijk van mij. Ik ben dan benieuwd of mijn baas mijn twee weken vrije dagen mag blijven weigeren tot er een nieuwe medewerker is.
Ik heb wel een paar vrije dagen gehad, maar dat waren telkens maar 1 of 2 dagen. Nu ben ik toe aan een langere break.