Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het toegestaan dat een werkgever later verlofdagen afneemt die al toegezegd zijn.?

Mijn werkgever heeft ons in februari 3. verlofdagen afgenomen. Deze waren eerst toegezegd.Dit is bij alle collega's gebeurt de reden was dat het teveel was deze dagen zijn bij niemand uitbetaald en ook Niemand heeft hier een excuus voor gekregen. ik was een van de weinige die boos was. wat ik ook wel raar vind. Ik heb later gezegd dat een foutje maken menselijk is en slechts 1 Keer kan gebeuren.maar dat het geen tweede keer kan. Toen werd mij gezegd van dat kunnen we volgend jaar zo weer beslissen. Nou werd dit een beslissing genoemd wat ik zelf een zware fout vind in plaats van een beslissing. Kan ik hier een volgende keer juridisch wat mee ? het lijkt me niet toegestaan maar ik weet dat ook niet zeker.

jc54
2 dagen geleden
Een werkgever mag verlofdagen niet afschrijven als deze niet werden opgenomen (er werd dus doorgewerkt).
Als je er juridisch aan wil doen, dan zou je de vakbond kunnen inschakelen. Zij hebben de juridische experts die dit voor jou kunnen oplossen.
Ikhebgeenidee
2 dagen geleden
Begrijp de hele vraag niet. Gaat het om februari 2024? Want hoe kan een werkgever dan met terugwerkende kracht die verlofdagen afnemen? Die dagen heb je dan toch niet gewerkt? Of gaat het om februari 2025? En had de werkgever eerst akkoord gegeven en wil die nu dat er gewerkt wordt? Je geeft aan dat het 'teveel was'. Wat was te veel? En kan de werkgever uitleggen waarom het te veel was? Je hebt het over dat de dagen niet zijn uitbetaald. Komen jullie daar nu, in december, achter? Kortom: ik begrijp de hele vraag niet zoals die nu gesteld wordt.
tinus1969
een dag geleden
Eens met @ ikhebgeenidee, ik snap de vraag+toelichting ook niet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: