Mag een vakantie aanvraag worden goedgekeurd op voorwaarde dat ik beschikbaar ben?
Goedenavond,
Ik heb 4 weken vakantie aangevraagd in September, nu is dat goedgekeurd, op voorwaarde dat ik in nood wel zou kunnen komen werken, maar mag dit zomaar? Ik heb toch gewoon recht op vakantie? Ik ben zelf assistent bedrijfsleider, en als mijn bedrijfsleider op vakantie gaat is er ook nooit een probleem?
Ik bedoel je kan natuurlijk van alles afspreken.
Dus is dat middels een gesprek gebeurd? Wat heb jij gezegd? De betere vraag lijkt me: Kan ik gewoonweg eisen dat mijn vakantie zonder voorwaarde gegeven wordt? Val je onder een CAO?
Heb je een contract? Wat staat daar in over opnemen vakantie?
Echter, bij ouderschapsverlof weet ik dat dat aleen ingetrokken mag worden nadat een kantonrechter heeft bepaald dat het inderdaad om zwaarwegende bedrijfsbladen gaat. Wellicht dat het met vakanties ook zo werkt (een werkgever kan al snel vinden dat het zwaarwegende bedrijfsbelangen zijn). Is het een groot bedrijf met meerdere vestigingen? Dan is er bijna altijd wel mogelijkheid dat iemand vanuit een andere locatie komt.
Ik dacht dat de meeste CAOs wel een soort crisis-bepaling bevatten, dus dat je vakantie mag worden ingetrokken of onderbroken bij crisis. Maar dan is het ook crisis - denk letterlijk aan brand etc.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.