Wat zijn mijn rechten bij ziektemelding (door verkeersongeval)?
Hoi, Eind september werd ik, terwijl ik van mijn werk naar huis fietste, door een auto getikt. Ik brak mijn knie, en moest naar het ziekenhuis voor een operatie. Ik moest mij dus ziek melden. Ik werk al jaren en ben nooit werkloos geweest. Op het moment van het verkeersongeval was ik in de proefperiode van een nieuwe baan. Mijn werkgever, een uitzendbureau, heeft mij ziek uit dienst gemeld bij het UWV. Ze hebben mij deze maand € 460 betaald en zeggen dat het UWV mijn salaris moet aanvullen. Het UWV zegt echter dat uitzendbureau eigen risicodrager is, en dus verantwoordelijk is voor het betalen van mijn salaris. Ik snap er helemaal niets van. Mijn uitzendbureau zegt één ding ( dat ze dus niets meer hoeven te betalen) en het UWV zegt het tegenovergestelde. Weet iemand hoe dit zit of in elk geval bij wie ik moet zijn voor meer informatie en hulp bij dit probleem?
Ik leef heel zuinig, maar jullie zullen begrijpen dat met dergelijke bedragen niet gaat lukken.... ik zit ook nog met hoge rekeningen ( ziektekosten) Deze kosten zullen worden verhaald bij de zorgverzekeraar van de aansprakelijke partij. Echter, van mijn schadebehandelaar heb ik gehoord dat ik ze ondertussen moet betalen, in afwachting van de vergoeding van deze kosten Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit moet aanpakken en bij wie ik dan moet zijn, want ik begrijp ondertussen er niets meer van. Bij voorbaat dank.
Excuses, ik bedoelde WA verzekering, niet zorgverzekeraar
Los van al deze zaken, wat ik vooral wil weten is hoe het zit met mijn rechten op loondoorbetaling. Het UWV zegt dat dit door mijn werkgever dient te betaald te worden ( het Uitzendbureau dus)
Wij weten hier natuurlijk helemaal niks over jouw contract bij het uitzendbureau.
Lees de link eens, misschien maakt dit jou wijzer.
Het uitzendbureau moet ook kunnen zeggen wat van toepassing is op jouw situatie:
https://www.fnv.nl/cao-sector/flex/uitzendkrachten/blijf-op-de-hoogte/dit-zijn-je-rechten Heb je soms een aanvulling op de ziektewet uitkering ontvangen van het uitzendbureau?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.