Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan deze opleidingsconstructie?

Iemand beweerd een hbo associate degree te hebben maar geen middelbare school diploma. Persoon zegt gestopt te zijn met school, vervolgens een mbo opleiding op a - b niveau te hebben gedaan (mocht niet gelijk c-d ivm geen vooropleiding), daarna een MBO opleiding op c-d niveau en daarna een HBO opleiding te hebben afgerond. Ik vraag me af of deze constructie wel kan of dat persoon niet helemaal eerlijk is. Even een aanvulling, dit speelde iets meer dan 20 jaar geleden, inmiddels is het 1234 ipv abcd.

ronron1212
2 uur geleden
Hoezo geen middelbare school ik zie mbo hbo dus
Inekez1
een uur geleden
Middelbare school is mavo/vmbo of havo of vwo. Daarna komt mbo en hbo. De m van mbo staat wel voor middelbaar, maar is geen middelbare school.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Jahoor, dat kan best waar zijn. Het was 20 jaar geleden mogelijk en is nog steeds mogelijk. Tegenwoordig heet het eerste jaar mbo dan de entree opleiding. Daarna kun je gewoon steeds een stapje hoger via mbo 1234 en dan een hbo opleiding. Het duurt allemaal wat langer dan wanneer je op middelbare school in 5 jaar een havo diploma haalt en dan rechtstreeks naar de hbo kunt.
(Lees meer...)
een uur geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding