Waarom zijn de salarissen voor data analyseren , data engineers , risico analisten zo laag?

Ik zie data analyst salarissen met een loon van 2600 per maand op basis van 40 uur per week . Zo een laag salaris heb ik nog nooit gezien voor zulke functies , en ze eisen Python , sql, Java , Power BI, SAS en dan ook nog minstens 3 jaar ervaring voor junior functies. Heb ik iets gemist ?
Ik heb gemerkt dat het dit jaar veel erger is , 2,5-2 jaar geleden was het salaris hoger en waren bedrijven niet zo kieskeurig

2 uur geleden

Geef als eerste antwoord