Ik zou graag bij defensie gaan studeren, maak ik enige kans met een verleden in de psychiatrie?

ben toen ik 15 was erg dom geweest met scheermesjes en ja... Zit nu op vwo 6 en wil gaan studeren bij defensie. Heb ik vrijwel enige kans?

een week geleden
3K
tinus1969
een week geleden
Wat wil je gaan studeren bij defensie?
Inekez1
een week geleden
Wat vooral van belang is: hoe gaat het nu met je en hoe verwacht je te reageren als je bij defensie onder druk moet presteren, traumatische dingen meemaakt of op een andere manier psychologisch zwaar belast wordt? Val je dan terug in een negatieve spiraal, of kun je je ervaring uit het verleden juist gebruiken om er sterker mee om te gaan dan iemand die nog nooit dergelijke gevoelens heeft ervaren? Probeer eerst voor jezelf een inschatting te maken of je het werken bij defensie echt wil en echt aankan. Zoja, wees dan eerlijk bij je sollicitatie en het psychologisch onderzoek van defensie en geef aan dat je van je ervaringen als 15-jarige hebt geleerd en daardoor juist mentaal bent voorbereid op psychische tegenslag. Je kunt nu al een medisch vooronderzoek aanvragen, waarbij je hoort of je kans maakt om door de keuring te komen. Dat is gratis, gewoon even mailen. https://werkenbijdefensie.nl/contact/veelgestelde-vragen/medische-vragen-10
fremar
een week geleden
zou je adviseren om door te leren tot je je gewenste niveau hebt bereikt (verpleegkundige bijvoorbeeld, of arts) en solliciteer dan bij Defensie. Mocht je verleden toch een probleem zijn, of je strandt door een fysieke oorzaak , dan heb je tenminste je opleiding gedaan en kun je aan het werk in de "gewone" maatschappij.

Geef als eerste antwoord