Mag ik weigeren om samenwerken te beeindigen als de leidinggevende ons apart wil zetten?
Ik werk al 4 jaar met een collega bij een zelfde pand om schoon te maken. We werken samen op en zijn zo goed op elkaar ingespeeld. Nu willen ze ons uit elkaar halen zodat we ieders een eigen afdeling hebben.
Er zouden wat klachten zijn maar een duidelijk antwoord hierop wat er dan precies mis is krijgen we niet. We hebben aangegeven om extra aandacht te geven aan de ruimtes maar ik weiger om apart te gaan werken. Mag ik dat weigeren?
Als werknemer sta je 'onder gezag', dat betekent dat je opdrachten van je werkgever uit moet voeren, binnen een aantal redelijke grenzen.
Is het 'waarom' relevant voor beantwoording van de vraag ?
Los van de al gegeven redenen: "We werken samen op en zijn zo goed op elkaar ingespeeld."
Misschien zijn die er wel maar deelt je werkgever die niet. Wellicht ben je wel teveel ingespeeld op je collega en is het af en toe een beetje te gezellig tussen jullie waardoor werk eronder lijdt. Misschien dat daar een klacht over binnen is gekomen? Ik zeg maar iets.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.