Mag een ex werkgever jou verbieden iets te doen?
Ik heb 8 jaar bij een bedrijf gewerkt en deze is sinds 2 jaar overgenomen door een andere onderneming. Zie echter geen heil meer in de toekomst met hun en heb besloten te stoppen. Nu heb ik een eigen onderneming gestart in dezelfde sector en willen diverse afnemers verder zaken doen met mij.
Ik heb geen concurrentie beding of wat dan ook.
Nu ik vrij ben per 10 januari mag ik toch benaderen wie ik wil en producten leveren aan wie ik zelf wil?
Die ex werkgever zegt, dat dat niet mag. Maar hij is bang voor forse omzet daling denk ik.
Ik heb dus niets getekend waar ze mij na afloop contract aan vast kunnen houden.
Ook vraagt deze ex werkgever om mijn mail adres 1 op 1 door te zetten naar hun. Zodat hun met mijn mail adres kunnen contacten met klanten.
Maar ik wil mijn mail niet afgeven omdat hun dan onder mijn naam klanten zouden kunnen bedienen, waar ik niets van weet. Volgens mij maken ze dan " misbruik " van mijn goede naam. Mag ik dit weigeren?
Het domein staat nog op mijn oude werkgever naam en de oude werkgever zegt dat hij het liever zo wil houden.
https://hanzeadvocaat.nl/nieuws/concurrentiebeding-7-tips/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.