Is het mogelijk om traumahelikopter piloot te worden met een linker oor die doof is?
Ik heb altijd al een piloot van een vliegtuig of helikopter willen worden en ik vroeg met af of dat kan met mijn linker oor die volledig doof is. Ik kwam er al snel achter dat een vliegtuig niet mogelijk is, maar ik vroeg me af of de medische toelatingseisen bij traumahelikopter piloot anders zijn. Verder heb ik wel een VWO diploma met N&T wel en geen andere fysieke of mentale problemen.
Edit: Ik wil wel al mijn hele leven iets doen wat te maken heeft met de lucht, denk aan helikopter- en straaljagerpiloot enz. Is er dus geen enkele manier waar ik dus later hier een baan kan in vinden?
Helikopterpiloot is iets anders dan vliegen in een Cessna. En piloot worden in een traumahelikopter is weer een aantal stappen verder dan 'gewoon' helikopterpiloot. Ik zeg niet dat het niet zou kunnen (ik weet het niet), maar uit dat ene verhaal van een dove man in amerika de conclusie trekken dat het wel mogelijk zou zijn, is ook te kort door de bocht.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.