Als ik weet dat ik over ongeveer 3 maanden ontslagen word, kan ik dan beter ontslag nemen?
Mijn baas van mijn bijbaantje verwacht iets van mij waaraan ik niet aan kan voldoen. Hij gaat me waarschijnlijk over 2/3 maanden ontslaan. Is het dan beter om nu vast zelf ontslag te nemen zodat er niet op mijn cv komt te staan dat ik ontslagen ben? Of zou ik wachten tot hij mij ontslaat? Wat is het handigst in deze situatie?
Ik zou zeggen dat je gewoon bij je baan kan blijven op het moment (als je het een leuke baan vindt). Je weet nog niet of je ontslagen gaat worden en sowieso mag je niet zomaar ontslagen worden. Het kan wel zijn dat je contract wellicht niet verlengd wordt. Dit gaat om een bijbaantje. Op je CV zie je niet waarom die bijbaan gestopt is. En als er naar gevraagd wordt, kan je altijd nog zeggen dat je baas/chef/leidinggevende en jij niet op 1 lijn zaten wat betreft (vul hier het onderwerp in). Je kan altijd om je heen kijken wat er nog meer is. Wellicht kom je iets tegen wat (nog) leuker is, dan kan je daarvoor kiezen. Maar ik zou niet zomaar ontslag nemen.
Denk erom dat als je ontslag neemt, je dit je uitkering en je ontslagvergoeding kan kosten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.