Is van hbo/wo naar mbo gaan wel zo slim? waar loop je tegenaan?
Hoi! Ik ben 21 jaar oud en ik heb twee HBO opleidingen gedaan, maar ik ben bij beiden na 1 á 2 jaar gestopt, omdat het me niet beviel of omdat het me beroepsmatig niet meer aansprak. Mijn propedeuse heb ik moeiteloos behaald. Op de middelbare heb ik op het VWO gezeten. Qua intelligentie zou ik wellicht aan universitair niveau voldoen en ik heb een onderzoekende houding. Echter, ik ben aan het overwegen om MBO Technicus Avionica (vliegtuigtechniek/onderhoud) te studeren.
De HBO vliegtuigtechniek of WO Aerospace Engineering in Delft zijn te ver van huis. Het MBO spreekt mij beroepsmatig beter aan, ik ga graag praktisch te werk zonder teveel te moeten rekenen. Aan de andere kant heb ik wel intellectuele uitdaging nodig.
Ik heb geen ervaring met het VMBO of MBO, dus ik weet niet wat ik kan verwachten. Waar kan ik tegenop lopen? Denk aan de zelfstandigheid, het niveau, mijn medestudenten, de docenten, de verplichte lesuren, studiefinanciering, DUO, etc… Is het wel zo slim om naar het MBO te gaan als HBO’er of WO’er?
Alvast bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.