Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou ik een piloot nog kunnen worden als ik e&m heb gekozen als profiel?

ik heb e&m gekozen als profiel en natuurkunde kon niet erbij door rooster etc. ik heb wiskunde A gekozen en ik doe VWO zou ik na school een tussenjaar hebben en een deelcertificaat kunnen halen voor natuurkunde ?

een jaar geleden
1.8K
tinus1969
een jaar geleden
Blijkbaar wel https://klmflightacademy.nl/piloot-worden/toelatingseisen/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, dat zou moeten kunnen! Echter, het komt niet vaak voor dat een piloot in opleiding wordt genomen wie recent van de middelbare school afkomt. Normaal hebben zij al een vooropleiding gedaan of enkele jaren elders gestudeerd. Zelf ben ik aan het denken om vliegtuigtechniek te studeren, waarna ik me voor piloot wil aanmelden.

Je hebt (bij de KLM Flight Academy) twee kansen om je aan te melden en de toelating is streng. Het is beter om een goede basis te hebben, waardoor de kans dat je aangenomen wordt, groter is. Het is evengoed belangrijk om aan je persoonlijke kenmerken te werken. Vooral: besluitvaardigheid, stressbestendigheid en goed kunnen communiceren. Het meerendeel van grote vliegtuigrampen komt door menselijke fout, met name m.b.t. die drie kwaliteiten. Hier zijn ze bij de toelating dus heel streng in!
(Lees meer...)
een jaar geleden
Ja, het is mogelijk om een piloot te worden als je e&m hebt gekozen als profiel. Je zult echter eerst een opleiding moeten volgen om een piloot te worden. Daarnaast zijn er ook andere vereisten, zoals een medische keuring en een bepaalde leeftijd.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding