Moet je eerlijk zijn over je huidige salaris bij sollicitatie?
Ok, mijn vraag is dit . Mijn man werkt voor een bedrijf waar hij zeg maar 1500 verdient per maand . Dat is weinig maar omdat hij in het verleden is afgekeurd gedeeltelijk krijgt hij hier een uwv uitkering bovenop van 400 euro , nu heeft hij het niet naar zijn zin bij zijn huidige werkgever en hij wil graag overstappen . Maar natuurlijk wil hij er financieel wel op vooruit gaan . Maar dat betekent dus dat hij meer dan 1900
Zou moeten verdienen bij een nieuwe werkgever en dat zit er met zijn functie niet echt in . Wat is aan te raden , eerlijk zijn dat hij die uwv uitkering krijgt en kijken of ze daar iets mee kunnen ( bij een eerdere werkgever kwamen ze er njet uit omdat mijn man dan uiteindelijk toch hetzelfde blijft verdienen als zij hem meer uurloon geven ) of proberen zoveel er uit te halen zonder vermelding van uitkering..
, zijn salaris blijft dan hetzelfde of het moet zijn dat hij bij zijn nieuwe baas boven de 1900 uitkomt maar dat gaan ze nooit doen in dat veld
Maar je zult men de kost moeten geven die het niet melden.
Daar komen ze later echt wel achter, vroeg of laat ben je aan de beurt.
"Sowieso moet hij eerlijk vertellen dat hij een uwv uitkering krijgt." Ik lees hier:
https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-wao-uitkering/re-integreren-en-werken-tijdens-mijn-wao
+Werken met een WAO-uitkering
Wat vertel ik over mijn WAO-uitkering?
U hoeft uw werkgever niet te vertellen dat u een WAO-uitkering heeft. Niet tijdens uw sollicitatie en niet daarna. Maar het kan soms handig zijn om dit wel te doen. Er zijn voor de werkgever namelijk voordelen en regelingen, als hij u aanneemt. Weet u niet zeker wat u wilt vertellen? Bespreek dit dan met uw arbeidsdeskundige.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.