Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een studiebeurs voor de pilotenopleiding?

Ik wou altijd al piloot worden maar de piloot academie is 100.000 :-‘( en dat valt niet zomaar te sparen. Is er weleens een airline die piloten zelf opleidt zonder kosten of zijn er studiebeurzen ? Heb gezocht maar helaas niks kunnen vinden.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee, er bestaat geen studiebeurs, ik heb de opleiding destijds voor fl.180.000,- gedaan(in de VS) door een lening af te sluiten met 0% rente en het huis van m'n ouders als onderpand.(dat heeft een gezonde prikkel gegeven en behoorlijke stok achter de deur om de opleiding met succes te voltooien) Ik zou mezelf in deze tijd diezelfde beslissing niet makkelijk zien maken, het blijft een enorm risico als je het niet haalt, en je moet de markt blijven polsen op vraag naar vliegers, toen ik afzwaaide was TopGun net uit en wilde iedereen straaljager piloot worden of verkeersvlieger, dus was het voor mij heel lastig een baan te vinden als vlieger, maar door een bizarre samenloop(heel leuk verhaal, maar niet voor hier) ben ik behoorlijk welgestelde gokkers gaan vliegen van hun residentie naar Vegas en vice versa in een Cessna Citation, en dat heb ik 20 jaar met enorm plezier gedaan.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, die beurzen zijn er niet. Daardoor zijn er veel mensen met onbetaalbarw studieschulden.
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing