Kan ik onder een contract uit van 3 maanden?
Hallo allemaal,
Ik ben sinds 20 november begonnen met mijn nieuwe baan bij een callcenter (inbound)
Nu is het zo dat ik me hier echt op heb verkeken en me het werk dus ook echt niet ligt..
ik vind het project niet interessant
En vind het zwaar om zo veel uren vanuit huis te moeten werken..
Ik heb een uitzendcontract van 20nov 2021 tot 20 Jan 2022, hier staat niets in over een proeftijd, weet iemand wat de regels zijn met z’n kort contract qua opzeggen?
In mijn uitzendcontract staat dat ik de eerste 8 weken op 0 uren basis werk, maar heb bij het bedrijf zelf gekozen voor 24/32u hier moet je 110% extra beschikbaarheid overheen opgeven, dat komt dus neer op 36u in de week. Ik vind dit gewoon veel te veel.. ik had ook al gevraagd of ik minder uren kon krijgen maar dit was niet mogelijk ivb met de drukte.
Ik heb elke ochtend voordat ik begin ontzettende buikpijn en tegenzin.. zo erg dat ik er de weekenden van wakker lig en niet meer echt plezier kan hebben.
Wat kan ik nu het beste doen??
Dit heet door schade en schande wijs worden. Beëindigen met wederzijds goedvinden zal er niet zo snel inzitten, omdat het zo druk is. Je kunt het proberen.
Heb je het al besproken met het uitzendbureau?
De enige uitweg die ik nog zie, als je echt niet meer naar/aan het werk wilt, is dat je je ziek meldt. Tegenzin is daarvoor geen reden. Buikpijn en nachten wakker liggen zou kunnen. Maak het bespreekbaar. Bedenk wel dat je niet alleen je tijdelijke werkgever (en je collega's) in de steek laat, maar je ook een (negatief) signaal afgeeft richting uitzendbureau.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.