Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat ik voor mijn stage moet betalen, en dat ik er totaal geen vergoeding voor krijg?

Ik doe beveiligers opleiding en nu moet ik bijna 200 euro betalen om mijn stage te kunnen beginnen. In deze tijd kan ik niet even 200 euro ophoesten.
Is het normaal dat ik voor mijn stage moet betalen? En dat ik er totaal geen vergoeding voor krijg? Is er iets waardoor ik toch kan betalen en gewoon kan stage lopen?

Ik bedoel het is toch van de zotte, ze zouden mij moeten betalen voor het harde werken tijdens de stage! Mensen die 200 euro echt niet kwijt kunnen, kunnen dus ook geen stage lopen... Echt gek!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Het is niet normaal, maar kan wel. Als het bedrijf berekent dat ze meer geld kwijt zijn aan begeleidingskosten dan dat een onervaren kracht hen oplevert, kunnen ze kosten in rekening brengen.
.
Tijdens de stage is de werkgever wettelijk niet verplicht een stagevergoeding te geven. Behalve als het in de cao voor het bedrijf staat. Bij leerbanen is het wel normaal dat de student betaald wordt. Er is een minimumloon voor studenten met een bbl-opleiding.
Voor de CAO particuliere beveiliging hoeft in ieder geval geen stagevergoeding gegeven te worden.
SimonV
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing