Moet mijn baas minimaal 20 uur uitbetalen bij een 20-uren contract?
Gemiddeld werk ik 32 uur in de week. Sinds 1 juni is dit omgezet van een 0-uren contract naar een 20-uren contract. Sowieso is was het allemaal al wat onduidelijk, ik werkte er bijna 5,5 jaar toen ik deze verandering in contract kreeg. Nooit officieel iets moeten tekenen voor een vast contract in die 5 jaar. Maargoed, nu dus een 20-uren contract gehad maar ik werk Dus gemiddeld 32 uur in de week. Krijg mn uren ook gewoon uitbetaald zoals ik gewerkt heb.. tot afgelopen maand! Ik heb 3 van de 4 weken gewerkt en had 1 week lekker vrij! Een soort van verlate zomervakantie (die heb ik niet gehad in de zomer) dus mijn enige weekje vrij dit jaar. Tot mijn verbazing kreeg ik echter alleen de 3 weken werken uitbetaald. De week vakantie heb ik dus niet betaald gekregen ondanks mijn 20-uren contract. Mag mijn baas dit zomaar doen? Hij stuurde een berichtje terug op mijn vraag dat hij mij dit wel even wilde uitleggen zaterdag na het werk. Ukteraard wil ik graag beslagen ten ijs komen, volgens mij heb ik namelijk gewoon recht op die 20 uur?! Kan iemand mij hiermee helpen? Ik kon niet een duidelijk antwoord vinden op internet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.