Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen als een klant een product terug brengt bij de servicebalie?

Haii, ik werk nu al een tijdje in een supermarkt bij de kassa.
Mij lijkt het opzich leuk om later ook werkzaamheden achter de servicebalie te verichten.
En uiteraard wordt je dan helemaal ingewerkt maar ik vraag me toch steeds het volgende af:
Wat moet je nou doen als een klant een product terug brengt bij de servicebalie.
Uiteraard neem je dan het product in en geef je het geld terug, alleen moet je dan nog iets doen om het systeem te laten weten dat er iets is teruggebracht en dat er dus geen kassaverschil is?
Kan iemand mij dit uitleggen?

Dankjewel!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Uiteindelijk doet de kassacomputer het eigenlijke werk. Als een klant iets terugbrengt scan je dat in, registreert het op de kassa als retour en de kassa geeft een kassabon voor teruggave.
Jij geeft het geld terug en de kassa klopt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Elder161 heeft waarschijnlijk wel gelijk, maar jouw vraag hoor je mijns inziens te stellen aan degene die je inwerkt op de servicebalie.

Het kan best zijn dat jouw organisatie nog iets anders van je vraagt. Zo vraagt men bij de servicebalie bij de Jumbo hier altijd om een reden van terugbrengen. Als klant ben je niet verplicht daarop te antwoorden, maar klantantwoorden kunnen een organisatie wel nuttige info opleveren. Bijvoorbeeld als een klant aangeeft dat hij 4 stuks van een product gekocht had, er 1 geprobeerd had, maar het product echt ontzettend vies vond en daarom de andere 3 producten weer terug wil brengen.De filiaalmanager kan dit signaal dan doorsturen naar het hoofdkantoor. Krijgen ze daar meer negatieve meldingen over een product, dan zal het hoofdkantoor daar zeker mee aan de slag gaan. Mogelijk wordt het product dan uit alle winkels gehaald en eist het hoofdkantoor een onderzoek bij de leverancier.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing