Wat moet je doen als een klant een product terug brengt bij de servicebalie?
Haii, ik werk nu al een tijdje in een supermarkt bij de kassa.
Mij lijkt het opzich leuk om later ook werkzaamheden achter de servicebalie te verichten.
En uiteraard wordt je dan helemaal ingewerkt maar ik vraag me toch steeds het volgende af:
Wat moet je nou doen als een klant een product terug brengt bij de servicebalie.
Uiteraard neem je dan het product in en geef je het geld terug, alleen moet je dan nog iets doen om het systeem te laten weten dat er iets is teruggebracht en dat er dus geen kassaverschil is?
Kan iemand mij dit uitleggen?
Dankjewel!
Het kan zijn dat de klant thuis ontdekt dat een product is gekocht dat een maand over tijd is (ik overdrijf niet: het komt voor). Dan zijn er twee mogelijkheden: thuis weggooien of terugbrengen (met kassabon!) en om hetzelfde product vragen met een goede datum.
Het kan ook zijn dat de klant per ongeluk een verkeerde variant van het product heeft gekocht (bijv. pittig i.p.v. neutraal): dan brengt de klant het onaangebroken terug (met kassabon!) en ruilt het om bij de balie.
Mocht het omruilen niet mogelijk zijn omdat het gevraagde product niet aanwezig is, dan krijgt de klant het geld terug.
Het ene supermarktconcern is ruimhartiger dan het andere concern m.b.t. het compenseren van vergissingen die door de supermarkt zijn gemaakt. Voorbeeld: een verkeerde streepjescode op een product - waardoor euro's teveel zijn betaald.
Voor de klant geldt: zonder kassabon de supermarkt verlaten is altijd onverstandig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.