Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik fibromyalgie vermelden bij sollicitatiegesprek?

Sinds oktober 2018 zit ik in de ziektewet i.v.m. fibromyalgie. Het werk wat ik deed was erg zwaar en de bedrijfsarts heeft gezegd dat ik dat werk niet meer kan doen. Ze zijn nu een plan van aanpak aan het maken en ik heb vernomen dat mijn werkgever een passende baan voor mij moet zoeken als duidelijk is wat ik allemaal nog wel kan. Ik heb gevraagd of ik ondertussen ook zelf mag solliciteren aangezien ik niet graag thuis zit en dat vond hij prima. Nu heb ik morgen een sollicitatiegesprek en mijn vraag is of ik daar moet vermelden wat mijn situatie is.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Als jij ervan overtuigt bent, dat jij het werk van de nieuwe baan aankunt hoef je niets te zeggen. Komt bij, dat men zelfs in de medische wereld niet altijd eensgezind is over de ziekte.
Fibromyalgie wordt beschouwd als een controversiële diagnose omdat er onvoldoende wetenschappelijke consensus bestaat over zijn oorzaak. Een aantal medici is van mening dat fibromyalgie geen ziektebeeld is omdat er geen zichtbare abnormaliteiten vast te stellen zijn bij het klinisch onderzoek en omdat er (nog) geen (erkende) objectieve diagnostische laboratoriumtests zijn. Zoals het er staat zijn er dus medici, die de ziekte niet als zodanig erkennen. Op deze manier kan het dus geen probleem zijn voor een nieuwe werkgever.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing