Kun je na het behalen van een diploma van de opleiding MBO Bedrijfsadministratie niveau 4 werken?
In 2018 heb ik mijn diploma behaald voor de opleiding MBO Bedrijfsadministratie niveau 4. Na het behalen van mijn diploma wilde ik graag gaan werken en had ik geen zin om door te studeren na het hbo en daar nog eens 4 jaar door te leren. Ik lees echter regelmatig dat de administratieve beroepen in de toekomst zullen verdwijnen (digitalisering) en je steeds gepusht wordt om door te studeren naar het hbo. Er wordt ook vaak op je neergekeken als je 'maar' mbo gedaan hebt. Zelf hoef ik helemaal geen hoge functie met een topsalaris. Gelukkig heb ik (voorlopig) een fijne baan bij de gemeente als administratief medewerker. Daar heb ik momenteel een tijdelijk contract en ik hoop dit jaar een vast contract te krijgen. Mijn vraag is: Is een diploma van de opleiding MBO Bedrijfsadministratie niveau 4 voldoende om te kunnen werken en moet ik me echt druk maken om werkloos te worden vanwege de digitalisering? Ik sta er best voor open om een cursus en/of een deeltijdopleiding te volgen om door te groeien en/of bij te blijven, maar is alleen een mbo-diploma zo erg?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.