Wat als je je opzegtermijn niet uitdoet?
Ik werk al 7 maanden in een kleine supermarket en ik wil graag ontslag nemen, maar ik vroeg me dus af wat er gebeurt als je je opzegtermijn niet uitdoet. Want een week of twee geleden heeft een collega ook ontslag genomen, maar hij moest blijkbaar geen opzegtermijn doen. Hij was komen opdagen want hij ging ervanuit dat hij nog een paar weken moest doorwerken, maar toen hij kwam mocht hij al eigenlijk al weer naar huis gaan. Nu vraag ik me af of dat officieel wel mag. Want ik dacht eerst: geen probleem, dan neem ik ook gewoon ontslag en ben ik direct vrij, maar dan ben ik net wat gaan opzoeken en overal op het internet staat dat het wettelijk verplicht is. En indien het niet wordt gedaan dat er een vergoeding betaald moet worden. Maar wat als de baas er zelf geen problemen mee heeft. Is het dan ook verplicht? En als ik ontslag neem, maar er wordt mij door de baas niks gezegd over opzegtermijn, ga ik dan nog wel uitbetaald worden voor de dagen waarop ik nog gewerkt heb?
(Dit is eigenlijk een andere vraag, maar moet men officieel meer betaald worden voor werken in het weekend en tot 20uur?)
Met vriendelijke groeten
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.