Mag mijn werkgever een officiële waarschuwing geven omdat ik een afspraak met behandelend arts verzet?
Sinds 3 maanden zit ik in de ziektewet ivm overspannenheid/burnout. Op eigen initiatief heb ik contact opgenomen met de POH-GGZ ivm behandeling . Daarna ben ik pas op gesprek geweest bij de bedrijfsarts. De POH is dus op eigen initiatief.
Mijn werkgever vroeg mij eergisteren hoe het bij de POH was en heb aangegeven dat ik de afspraak heb moeten cancellen ivm ziekte van ons kind en geen oppas had kunnen regelen. Hij was behoorlijk geirriteerd en heb aangegeven dat ik een nieuwe afspraak ging maken hoewel ik weet dat het aardig vol zit daar. De afspraak is nu verzet naar de 2e week van december.
Nu heb ik vandaag een officiele waarschuwing gekregen met daarbij de melding dat de volgende keer het loon ingehouden gaat worden vanwege het feit dat ik het re-integratietraject vertraag door deze afspraak te verzetten onder normale werktijd.
Mag mijn werkgever dit zomaar doen? De POH is op eigen initiatief en niet vanuit de bedrijfsarts. Daarbij mag mijn werkgever toch niet vragen hoe het bij de behandelaar is geweest? Ik had hen wel verteld dat ik op deze dag de afspraak zou hebben terwijl ik dat niet eens hoef te doen.
Ik ga morgen het bezwaarschrift aangetekend versturen.
Ivm de burnout vergeet ik ook zaken of stel ze uit. Dit is ook door de bedrijfsarts vastgelegd. Nadien werden vanuit mijn omgeving andere oplossingen aangedragen mbt de oppas.
U zelf (samen met huisarts e.d.) bent verantwoordelijk voor de behandeling.
Afspraken afzeggen (ongeacht wie ze gemaakt heeft) door u, die een herstel mogelijk vertragen of in de weg zitten mag natuurlijk niet.
Als de situatie is zoals u beschrijft, hebt u niet echt een meelevende/meedenkende werkgever.
Of vroeg hij juist uit belangstelling naar het resultaat van de behandeling? Vragen staat vrij, maar de beslissing of u een antwoord geeft ligt bij uzelf.
Tja, wie oordeelt dat?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.