Heb ik na een maand een arbeidsovereenkomst zonder concurrentiebeding?
Heb net een nieuwe baan en op mijn eerste dag kreeg ik mijn contract. In dit contract staat een hele uitgebreide beding die verder gaat dan een gemiddelde beding, zonder dat daar een reden voor zou zijn gezien mijn functie. Ik heb hier een punt van gemaakt. Ze geven aan dat hun beleid niet zover gaat als de tekst, ondanks dat willen ze echter geen aanpassing maken. Uiteraard ga ik het ook niet ondertekenen.
Ik werk daar nu inmiddels al bijna een maand en het lijkt niemand een probleem te zijn dat ik het contract nog niet ondertekend heb. Nu heb ik flink zitten googlen en begreep dat als je een maand ergens betaald werk verricht, meer dan 20 uur, en er een gezagsverhouding is, dat dat gelijk staat aan een mondeling arbeidscontract. Ook heb ik begrepen dat, omdat de beding niet schriftelijk vastgelegd is (in mijn geval wel schriftelijk, maar niet ondertekend), er ook geen beding in dit mondelinge contract staat. Of op zijn minst ongeldig is. Graag hoor ik hoe het echt zit of wat mogelijke gevolgen zijn.
Dat is in jouw geval niet zo. Zo lijkt het.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.