Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Contract niet verlengd. Wat zijn mijn rechten?

Hallo lezers,

Ik werk nu al een half jaar bij Primark. Nou zouden ze mij begin november vertellen als mijn contract verlengd zou worden of niet. Nu ben ik eergister gewoon naar mijn werk gegaan. Gisteren kwam ik aan op mijn werk en werd er mij verteld dat ik naar huis moest gaan omdat mijn contract niet meer verlengd word. Ik zou graag willen weten wat mijn rechten zijn. Volgens mij hebben ze het mij veelste laat verteld. Hang hier geen geldboeten op ?

Ik hoop dat iemand mij meer zou kunnen uitleggen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Van belang is te weten of dat tijdelijke contract een duur had van minstens 6 maanden. Zo ja, dan had uiterlijk een maand voor afloop aangezegd moeten worden dat het niet verlengd zou worden. Als die aanzegging niet gedaan is, kun je een maandsalaris eisen wegens niet-nakomen van de aanzeggingsplicht.

Helaas zijn er ook ondernemers die zich er gemakkelijk van af maken: die nemen de aanzegging al op in de contracttekst zelf ('contract stopt op ...') en dan heb je geen recht meer om iets te eisen. Kijk dat na.

Als het contract een duur van minder dan 6 maanden had ook niet valt er ook niets te eisen.
Toegevoegd op 18 november 2018 10:33: bron
Computoon
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing