Moet ik stoppen met mijn vakantiebaan als ik het niet leuk vind?
Ik heb stage gelopen op een advocatenkantoor, maar ik vond sommige dagen helemaal niet leuk.
Ze vonden dat ik zo goed werkte dat ik bij ze mag werken in zomervakantie, ik durfde geen nee te zeggen, want ze waten zo enthousiast.
Nu wil ik daar stoppen, maar dat mag niet van mijn ouders wegens. afspraak is afspraak en het staat goed op je CV en als referentie.
Maar ik trek het daar echt niet meer, en wil er niet meer werken. Moet ik het vertellen of gewoon doorgaan?
Wat zijn de werkzaamheden die je moet uitvoeren?
Wat is de precieze reden dat je wilt stoppen daar?
Als je de aangeboden werkzaamheden niet leuk vind kun je dit met je leidinggevende bespreken. Mogelijk kan hij/zij wat anders voor je vinden.
Heb je gewoon geen zin om te werken. Dan ben je lui en stoppen om die reden is dom.
Is de sfeer in het team niet fijn. Dan kun nr aan je leidinggevende vragen of je misschien naar een andere afdeling kan.
Stop met jezelf te vertellen dat je het niet meer trekt en iets niet wilt. Focus liever op wat er wél leuk is aan je werk. Wanneer je alleen maar focust op de dagen die niet leuk lijken te zijn, verstoor je op een negatieve manier je waarnemingen.
Dat alles op bepaalde dagen ene grote ellende is, kan niet het geval zijn. Wat een gelukspieper ben jij dat je ergens mag werken waar men het ook zegt dat men blij is met jou. Dat is bij veel werkgevers wel een beetje anders.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.