Moet je altijd bereikbaar zijn voor werkgever als oproepkracht?
Ik werk nu een paar maanden als oproepkracht met een 4-26 uur minmax contract. Helaas ben ik meestal voor niet meer dan 10 uur per week vast ingepland. De laatste paa weken wordt ik bijna dagelijks gebeld om last minute te komen werken wegens zieke collega's. Soms zelfs meerdere keren per dag. Al dat extra werken is fijn maar ik raak er ook zo gestrest van.
Het is nu zo dat ik ook heel vroeg opsta op dagen waarbij ik de ochtenden 'vrij' ben want ze kunnen bellen. En als ze dan niet bellen denk ik weer 'ik had makkelijker wat langer uit kunnen slapen of nog even het centrum in kunnen gaan'. En soms vergeet ik hem wel eens uit mijn tas te halen of ligt mijn mobiel boven terwijl ik beneden ben en dan heb ik wel eens gemiste oproepen van werkgever.
Mijn werkgever wil hebben dat ik altijd telefonisch bereikbaar ben zodat hij mij kan oproepen maar kan een werkgever eigenlijk wel eisen dat je altijd maar telefonisch bereikbaar bent en ben je als oproepkracht nog steeds verplicht om meteen te komen werken als de baas je om 8 uur belt dat je om half 9 moet beginnen?